Un raport al Departamentului pentru Lupta Antifraudă arată că Nelu Iordache și compania Romstrade au deturnat 6 milioane de euro, iar o parte din acești bani au ajuns și în conturile unor companii cu legături în lumea politică. Peste 1 milion de euro din acești bani au circulat prin conturile Construct Plus, o firmă deținută de Vasile Stan, trezorier al PNL Giurgiu. Nelu Iordache a prezentat și o tranzacție din 2011 de 10.000 euro între Romstrade și KVB Economic, companie înființată de Sulfina Barbu și Silvian Ionescu de la PDL. Despre acestă factură, DLAF spune că ar fi un fals, dar că o relație contractuală între firmele lui Iordache și KVB Economic există. Sulfina Barbu a declarat pentru gândul că din 2009 nu mai este acționar al companiei.
Nelu Iordache a fost arestat preventiv pentru 29 de zile de judecătorii Tribunalului București. El este urmărit penal de DNA pentru deturnare de fonduri europene, delapidare, fals în înscrisduri și spălare de bani. În esență, procurorii spun că Iordache a deturnat 6 milioane de euro din avansul primit pentru construcția autostrăzii Nădlac-Arad. Din acești bani Iordache a cumpărat un avion, terenuri și a plătit credite restante ale companiei sale. În opinia procurorilor, aceste activitați nu aveau legătură cu construcția autostrăzii.
DLAF arată în raport că Iordache a deturnat aceste fonduri cu ajutorul unor companii. Una din aceste companii este CONSTRUCT PLUS SRL acestă companie îl are ca acționar principal pe Vasile Stan. Presa locală a relatat că Vasile Stan este director în cadrul Primăriei Giurgiu și este trezorierul filialei locale a PNL.
Construct Plus, implicată în deturnarea fondurilor europene
Raportul DLAF arată că Iordache a deturnat fondurile europene cu ajutorul acestei companii. Mai exact, compania lui Iordache – Romstrade – a efectuat mai multe plăți către Construct Plus SRL din banii primiți avans pentru construcția autostrăzii Nădlac-Arad. Construct Plus returna însă banii către Romstrade, dar într-un alt cont al companiei. DLAF arată că, din banii returnați, Nelu Iordache a achitat un credit al companiei sale. În opinia DLAF, această operațiune nu avea nici o legătură cu contractul de construcție al autostrăzii Nădlac-Arad.
„Fapta numitei Carmen Floriana Eremia, administrator SC CONSTRUCT PLUS SRL, care, în mod repetat, i-a facilitat lui Nelu Iordache, administrator SC ROMSTRADE SRL accesul la sume de bani (prin restituirea, de obicei în aceeași zi cu cea a încasării și în alt cont, a acestor sume cu explicația „plată necuvenită/eronată”), sume provenite din bugetul general al Comunității Europene și cofinanțarea aferentă, (primite de SC ROMSTRADE SRL de la CNADNR SA) existând indicii că parte din aceste sume de bani au fost folosite ulterior de către acesta în alte scopuri decât cele prevăzute în contract, poate întruni elementele constitutive ale complicității la infracțiunea împotriva intereselor financiare ale Comunităților Europene, prevăzută la art. 26 Cod penal, coroborat cu art. 182 alin. 1 și 3 din Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, cu modificările și completările ulterioare.”, se arată în raportul DLAF
Analiza DLAF arată că prin conturile Construct Plus au circulat aproximativ 5 milioane de lei, adică aproape 1,1 milioane de euro, din banii primiți de Romstrade drept avans pentru construcția autostrăzii Nădlac-Arad.
Contactat de gândul, Vasile Stan, proprietarul Construct Plus, a precizat că nu dorește să facă nici un fel de declarații în privința acestui caz. „Nu vreau să comentez nimic”, ne-a refuzat Vasile Stan.
Relația Romstrade – KVB ECONOMIC SA, societatea înființată de Sulfina Barbu și Silvian Ionescu
În raportul DLAF se arată că Romstrade ar fi justificat 58.151 lei din banii deturnați cu o factură între Romstrade și KVB ECONOMIC SA . DLAF arată însă că această factura ar fi un fals. În realitate, KVB ECONOMIC SA a avut o relație contractuală cu compania Infragroup SRL, companie care are ca acționar majoritar Romstrade. Contractul viza o consultanță pentru obținerea avizului de mediu pentru aeroportul pe care dorea să-l construiască Iordache în Adunații Copăceni.
KVB ECONOMIC SA a fost înființată de către Silvian Ionescu și Sulfina Barbu în 2005. Cei doi au ieșit din companie în 2009, când presa a relatat despre un posibil conflict de interese. Mai precis, KVB ECONOMIC SA a câștigat un contract de consultanță pentru OMV Petrom prin care asigura consultanța pe mediu iar acest aspect era verificat de Garda de Mediu al cărei șef era tocmai Silvian Ionescu. ANI a investigat cazul, dar nu a emis un raport de conflict de interese în acest caz. Presa a relatat că acestă companie a beneficiat de o serie de contracte pe bani publici și au existat speculații legat de influența politica a celor doi politicieni.
„Din 2009 nu mai sunt în firmă și nici nu-l cunosc pe Iordache”
Potrivit Oficiului Național al Registrului Comerțului, KVB ECONOMIC SA îi are acționari pe Camelia Ileana Rădulescu (42%), Emil Vladimir Vișoianu (27%), Verginiu-Teodor Georgescu (28%) și Ileana Matei (3%).
Contactată de gândul Sulfina Barbu a declarat că din 2009 nu mai are nici o legătură compania KVB ECONOMIC SA. „În 2009 am cesionat acțiunile pe care le dețineam prin intermediul unei case de avocatură. Tranzacția s-a finalizat în aprilie-iunie 2009 astfel că eu nu mai am nici o legătură cu acestă companie”,ne-a declarat Sulfina Barbu.
Liderul PDL susține că nu l-a cunoscut pe Nelu Iordache și nu a avut nici o legătură cu omul de afaceri. „Nu l-am cunoscut personal pe Nelu Iordache, știu doar detaliile prezentate în ultima vreme de presă. În afară de aceste aspecte nu am avut nici o legătură cu dumnealui”, a mai declarat Sulfina Barrbu.
Boeing 737 din banii de autostradă
Un raport al Departamentului pentru Lupta Antifraudă arată că Nelu Iordache și compania Romstrade au deturnat 6 milioane de euro din fondurile europene destinate construcției autostrăzii Nădlac-Arad. Raportul care stă la baza dosarului DNA în care este cercetat Iordache arată că regele asfaltului a utilizat 2 milioane de euro pentru achiziționarea unui avion Boeing 737. Tot din banii pentru autostradă un asociat al lui Iordache ar fi cumpărat terenuri în localitatea Adunați Copăceni unde dorea să realizeze un aeroport. DLAF susține că aceste cheltuieli nu puteau fi realizate legal deoarece nu aveau legătură cu construcția autostrăzii.